ÖRT-NKFH workshop: fókuszban az etikus reklámozás és a hatósági együttműködés

ÖRT-NKFH workshop: fókuszban az etikus reklámozás és a hatósági együttműködés 1

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) közös online workshopot tartott, amelyre több mint 90 résztvevőregisztrált. Az esemény egyik aktualitása volt, hogy az újonnan megalakult hatóság, bemutatkozzon az ÖRT tagjai számára, lehetőséget biztosítva számukra a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) alá tartozó szervezet felépítésének és munkájának megismerésére. Az esemény célja az etikus reklámozás elősegítése és a hatósági ellenőrzések tapasztalatainak megosztása volt. >>

ÖRT és NMHH közös workshop

ÖRT és NMHH közös workshopAz emberi testkép ábrázolásának hatása a fogyasztókra – Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) közös workshopot szervezett az emberi testkép ábrázolásának fogyasztókra gyakorolt hatásairól. Az eseményen közel 50 vállalkozás képviselője vett részt, ahol az NMHH vezető szakemberei mutatták be a témában készült friss kutatásaik eredményét, mely megállapítások inspirációként szolgálhatnak a reklámokban történő felelősségteljes és etikus emberábrázoláshoz. Sajtóanyag

GVH-ÖRT workshop a 2024. évi hatósági eljárások tanulságairól

GVH-ÖRT workshop a 2024.évi hatósági eljárások tanulságairól 2

A 2024-es versenyhatósági eljárások vizsgálati tapasztalatairól tartott workshopot tagjai számára az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) együttműködésben a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH). Az online esemény megnyitóján Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója a reklámkészítők, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét és együttműködését emelte ki. A workshop keretében dr. Basa Andrea a GVH Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője tartott előadást, majd egy kötetlen beszélgetés keretében válaszolt a résztvevők kérdéseire.  Sajtóanyag

Új, innovatív technológia az etikus reklámozás szolgálatában – AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez

Új, innovatív technológia az etikus reklámozás szolgálatában – AI narráció készült a Magyar Reklámetikai KódexhezAz Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást megcélzó edukációban és a DOUPLA Reklámügynökség közreműködésével elkészítették a reklámetikai kódex audio narrációját mesterséges intelligenciával. Azáltal, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex szövegét AI technológia alkalmazásával tették hallgathatóvá, ennek köszönhetően a dokumentum megismerése és alkalmazása egyszerűbbé és használhatóbbá válik a mindennapi gyakorlat során. >>

Átadták az idei Green Pledge védjegyeket

Átadták az idei Green Pledge védjegyeket 1Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ által életre hívott Green Pledge pályázat védjegyei. A reklámszakma környezettudatosságát hangsúlyozó kezdeményezés idei díjazottjai: az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel. Az elismeréseket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezésre került Marketing Summiton vehették át a díjazott cégek képviselői. >>

Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület

Fókuszban a megelőzés vagy az előzetes megfelelés! Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület 1A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében. Tovább>>

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban!

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban!Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Ír elnöknőt választottak, Orla Towney az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár – Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett – alelnöki pozíciót lát el a következő két évben. Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója pedig az Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatótanácsának tagja. Tovább>>

Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek

Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által tavaly életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez eddig közel negyven nagyvállalat csatlakozott, akik közül heten – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – a környezettudatos reklámozás területén végzett színvonalas munkájuk elismeréseként vehették át az első Green Pledge védjegyeket. A tavalyi díjazottak a kezdeményezés igazi nagykövetei, ugyanakkor a Green Pledge idén is várja a pályázatokat, melyekről elismert szakmai zsűri dönt. >>

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban? 2Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az első közös workshopját az Igazságügyi Minisztérium (IM) szakembereivel a fogyasztóvédelmi hatóság reklámozási gyakorlatot érintő tevékenységével kapcsolatban. A kiemelt vizsgálati témák mellett a korábbi ellenőrzési eredmények és azok tapasztalatai is bemutatásra kerültek a közel száz, az ÖRT tagságát képviselő szakember számára.  >>