Zöld állítások
Az elmúlt években a környezet védelme egyre fontosabbá vált a vállalatok életében is, ezért nagy hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra és fenntarthatóságra ill. az ezzel kapcsolatos elveik és tevékenységük kommunikálására. Az ún. zöld állításoknak ugyanúgy jogszerűnek, igaznak és bizonyíthatónak kell lenniük, mint minden egyéb ényállításnak a reklámokban.
A megtévesztőnek minősülő állítások elkerülése érdekében dolgozta ki az ICC (International Chamber of Commerce – nemzetközi Kereskedelmi Kamara) a felelős környezettudatos marketingkommunikációs keretrendszerét 2019-ben, mely alapjául szolgál az ÖRT jelen útmutatásának is. Az útmutató készítése során figyelembe vettük a Gazdasági Versenyhivatal által 2020. évben készített Zöld állítások útmutató iránymutatásait is
Magyar termék
Összefoglaló a rendelet hatályáról, tárgyáról, és alkalmazásának feltételeiről.
Vidékfejlesztési Minisztérium útmutatója a magyar termék jelöléssel kapcsoaltban
A Vidékfejlesztési Minisztérium útmutatója az egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról szóló 74/2012. (VII.25.) VM rendelet alkalmazásához.
A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvvel kapcsolatos EU-s brosúra
Az alábbi brosúra célja, hogy bemutassa az irányelvet, illetve, hogy magyarázattal szolgáljon tartalmára vonatkozóan. Tekintettel arra, hogy a fogyasztóknak és a kereskedőknek is feltétlenül tudniuk kell, hogy mi minősül tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak, a brosúra mindennapi példákkal kiegészített, pontos meghatározásokkal szolgál. Azok számára pedig, akik eddig esetleg nem tudtak róla, bemutatja a kereskedelmi gyakorlatok „Feketelistáját”, és ismerteti a lista tartalmát.
GVH – tudományos ismeretterjesztés
Összefoglaló a Gazdasági Versenyhivatal tudományos ismeretterjesztéssel kapcsolatos döntéséről
GVH – támogatott újságcikk
Összefoglaló a Gazdasági Versenyhivatal támogatott újságcikkel kapcsolatos döntéséről