Vásárlásra való közvetlen felszólítás tilalma
Az UCP irányelv maximum harmonizációs előírása a tiltott gyakorlatok felsorolásaként a 28. pontban rendelkezik a gyermekeknek szóló reklámozásban a vásárlásra való közvetlen felszólítás tilalmáról.
Nyaggatás a reklámokban
A nemzetközi szakirodalom „pesterpower” névvel illeti azt a reklámot, amely bátorítja a gyerekeket, hogy „nyaggassák” a szüleiket a termék megvásárlására. A szakirodalom kitér arra is, hogy a dolgozó szülők miatt nagyobb szerepet kapnak a gyermekek a vásárlási döntésekben. Az erre építő, a saját döntésüket keresztülvivő magatartásra felszólító, arra mintát adó (pesterpower) reklám alkalmazása etikailag (majd később jogilag is) tiltott.
Hogyan (ne) reklámozz gyerekkel!
A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként.
Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről készített
az ÖRT.