Környezetre ártalmas magatartás bemutatása és környezetvédelmi szempontok
A jogszabály a környezetre ártalmas magatartás ösztönzését tiltja, azonban azzal kapcsolatban nem létezik iránymutatás, hogy egy bemutatott magatartás mikortól minősül ilyennek.
Zöld állítások
Az elmúlt években a környezet védelme egyre fontosabbá vált a vállalatok életében is, ezért nagy hangsúlyt fektetnek a környezettudatosságra és fenntarthatóságra ill. az ezzel kapcsolatos elveik és tevékenységük kommunikálására. Az ún. zöld állításoknak ugyanúgy jogszerűnek, igaznak és bizonyíthatónak kell lenniük, mint minden egyéb ényállításnak a reklámokban.
A megtévesztőnek minősülő állítások elkerülése érdekében dolgozta ki az ICC (International Chamber of Commerce – nemzetközi Kereskedelmi Kamara) a felelős környezettudatos marketingkommunikációs keretrendszerét 2019-ben, mely alapjául szolgál az ÖRT jelen útmutatásának is. Az útmutató készítése során figyelembe vettük a Gazdasági Versenyhivatal által 2020. évben készített Zöld állítások útmutató iránymutatásait is