Etikai ad hoc bizottsági ülések időpontjai

December 4., 11., 20. (jegyzőkönyveket 23-án küldjük ki)

2024. december 24-től 2025. január 5-ig irodánk zárva tart. Első bizottsági ülésünket 2025. január 8-án tartjuk az új évben.

Január 8., 15., 22., 29.

Felhívjuk tagjaink figyelmét, hogy adott bizottsági ülésen csak az azt megelőző nap 12 óráig beérkezett kéréseket tudjuk megvizsgálni! Az aktuális ülés napján beérkező ügyeket csak a következő heti ülésen áll módunkban a Bizottság elé terjeszteni!

Új, innovatív technológia az etikus reklámozás szolgálatában – AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez

Új, innovatív technológia az etikus reklámozás szolgálatában – AI narráció készült a Magyar Reklámetikai KódexhezAz Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást megcélzó edukációban és a DOUPLA Reklámügynökség közreműködésével elkészítették a reklámetikai kódex audio narrációját mesterséges intelligenciával. Azáltal, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex szövegét AI technológia alkalmazásával tették hallgathatóvá, ennek köszönhetően a dokumentum megismerése és alkalmazása egyszerűbbé és használhatóbbá válik a mindennapi gyakorlat során. >>

MMSZ Tonk Emil Életműdíjat kapott Dr. Megyer Örs

MMSZ Tonk Emíl Életműdíjat kapott Dr. Megyer ÖrsA Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer Örs az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) tiszteletbeli elnöke, panaszbizottságunk elnöke lett. Örs a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) örökös tagja, az Effie Magyarország és az MRSZ felügyelő bizottságának tagja, valamint a meghatározó iparági szövetségek által életre hívott Green Pledge kezdeményezés társ-zsűrielnöke is. Szívből gratulálunk az elismeréshez.

MMSZ sajtóközlemény

Dr. Papp-Váry Árpád díjátadó beszéde

Átadták az idei Green Pledge védjegyeket

Átadták az idei Green Pledge védjegyeket 1Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ által életre hívott Green Pledge pályázat védjegyei. A reklámszakma környezettudatosságát hangsúlyozó kezdeményezés idei díjazottjai: az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel. Az elismeréseket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezésre került Marketing Summiton vehették át a díjazott cégek képviselői. >>

Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület

Fókuszban a megelőzés vagy az előzetes megfelelés! Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület 1A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében. Tovább>>

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban!

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban!Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Ír elnöknőt választottak, Orla Towney az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár – Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett – alelnöki pozíciót lát el a következő két évben. Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója pedig az Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatótanácsának tagja. Tovább>>

Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek

Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által tavaly életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez eddig közel negyven nagyvállalat csatlakozott, akik közül heten – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – a környezettudatos reklámozás területén végzett színvonalas munkájuk elismeréseként vehették át az első Green Pledge védjegyeket. A tavalyi díjazottak a kezdeményezés igazi nagykövetei, ugyanakkor a Green Pledge idén is várja a pályázatokat, melyekről elismert szakmai zsűri dönt. >>

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban? 2Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az első közös workshopját az Igazságügyi Minisztérium (IM) szakembereivel a fogyasztóvédelmi hatóság reklámozási gyakorlatot érintő tevékenységével kapcsolatban. A kiemelt vizsgálati témák mellett a korábbi ellenőrzési eredmények és azok tapasztalatai is bemutatásra kerültek a közel száz, az ÖRT tagságát képviselő szakember számára.  >>

Zöld állítások fókuszban – Közös workshop a GVH-val!

Zöld állítások fókuszban - Közös workshop a GVH-val!

Közel százan regisztráltak a Gazdasági Versenyhivatal szakembereivel tartott workshopunkra, ahol a zöld állítások reklámokban való helyes használata volt fókuszban. A nagy érdeklődés egyértelmű üzenet számunkra, hogy az adott téma és természetesen az előzetes megfelelés fontos a tagvállalataink számára.

Megtiszteltetés volt számunkra, hogy Rigó Csaba Balázs a GVH elnöke elfogadta a felkérésünket és köszöntette a résztvevőket. Rövid beszédében kiemelte az előzetes megfelelés fontosságát és méltatta az ÖRT ez irányban végzett tevékenységét. A megnyitó után dr. Basa Andrea, a Fogyasztóvédelmi Iroda  vezetője tartott előadást a zöld állításokhoz kapcsolódó eddig lezajlott hatósági vizsgálatok tanulságairól és adott tájékoztatást a vállalatok számára elérhető támogatói anyagokról. Berezvai Zombor, a GVH vezető közgazdásza, a zöld állítások témavezetője pedig az elmúlt időszakban lezajlott kutatási eredményeket és az abból levonható tanulságokat mutatta be a nagyszámú hallgatóságnak. A workshopot a korábban már megszokott Q/A szekcióval zártuk, ahol a napi reklámkészítés gyakorlatához kapcsolódó kérdésekre kaptunk válaszokat a Hatóság kiváló szakemberei számára.

A Magyar Reklámetikai Kódex külön cikkelyben foglalkozik a zöld állítások témakörével, az ÖRT tagsága részére pedig külön elérhető a reklámkészítési gyakorlatot segítő zöld útmutatónk is.