GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-ról

GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-rólAz Európai Bizottság decemberben tette közzé a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvhez készült útmutatóját (UCP Notice). Frissített útmutató magyar hatóság általi értelmezésének, vizsgálati szempontjainak megismerése érdekében tartott ÖRT workshopon a GVH elnöke Rigó Csaba Balázs az ipar, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét hangsúlyozta. Dr. Zenisek Andrea a GVH fogyasztói iroda vezetője a változásokról, valamint a 2022. május 28-tól hatályba lépő, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (Fttv.) új elemeiről tartott előadást tartott ÖRT tagságát és az MMSZ Zöld tagozatát képviselő szakemberek számára. Tovább>>

Módosítások a Gyftv-ben!

„17.§ (6) – Tilos közzétenni
d) gyermekkorúaknak szóló reklámot, ideértve a gyermekeknek szóló műsorban, kiadványban közzétett reklámot,”

Az OGYÉI szeptember 20-i dátummal tette közzé a 2006. évi XCVIII. törvény 2021. június 29. napjától hatályos, a módosításairól szóló összefoglalóját, mely többek között foglalkozik a 17§. paragrafus változásával is, mely a törvény hatálya alá tartozó gyermekkorúaknak szóló reklámok elhelyezésének korlátozását érinti.

Pedofília és a nemi identitás kérdésének aggasztó összemosása – az ÖRT egyetért az MRSZ-szel

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) véleménye szerint a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való megjelenítését ilyen mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni.
Az MRSZ ugyanakkor aggasztónak véli a bűncselekménynek számító pedofília és az alapvető emberi jognak számító szexuális orientáció összekapcsolását a reklám és média törvények módosító szövegtervezetében. Mivel a nem heteroszexuális nemi identitású, törvényes módon élő emberek is azonos jogokkal rendelkeznek alkotmányos alapjogból fakadóan, mint bárki más, így ezen témák, személyek megjelenítésének ilyen módú korlátozása a reklámokban, a szexuális kisebbségek kirekesztése a tömegmédia műsoraiból azt a felelősségteljes és sokszínű emberábrázolást akadályozza, amely lehetővé teszi a tolerancia és elfogadás értékei mentén a világ és a benne élő emberek változatosságának bemutatását és a pozitív kulturális változásokhoz hozzájárulva a negatív sztereotípiák megszüntetését.

A teljes sajtónyilatkozat itt érhető el.

Megkezdődött a Magyar Reklámetikai Kódex frissítése

Hat év után elérkezett az idő a Magyar Reklámetikai Kódex frissítésének. A hagyományoknak megfelelően most is az MRSZ és az ÖRT csapata alkotja a kodifikációs munkabizottságot, a Kódex elfogadására pedig széleskörű egyeztetés után kerülhet sor. Tovább>>

Spanyol elnöknő az EASA élén

Spanyol elnöknő az EASA élén Spanyol elnöknő az EASA élén 1

 

Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Spanyol elnöknőt választottak, Charo Fernando Magarzo személyében, Fazekas Ildikó pedig továbbra is az igazgatótanács tagja maradt. >>

Kódex frissítés – Számít a véleményed!

Hat év után itt az idő, hogy aktualizáljuk a Magyar Reklámetikai Kódexet. A munka első szakaszában a megújuló kódex tartalmához kérjük a javaslatokat, és számítunk a te véleményedre is, amelyet január 31-ig várunk. A javaslatok összegzése után az új Kódex elfogadását széleskörű szakmai egyeztetés előzi majd meg.

Magyar Reklámetikai Kódex

Támogatói megjelenések – új útmutató

A támogató spotok jövőbeni készítéséhez, a tartalmi kérdések eldöntéséhez segítséget nyújtó útmutatót készítettünk. Az új útmutató az első féléves, az NMHH-val kötött társzabályozási szerződés keretében végzett monitoring vizsgálatunk eredményének feldolgozása alapján készült.

Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban

Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban 1

Az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében tett vállaláshoz a márciusi indítása után újabb huszonkét tagvállalat csatlakozott. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz. >>

Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban

Nemzetközi konferencia a megtévesztő reklámokról

Nemzetközi konferencia a megtévesztő reklámokról2020. november 6-án, immár nyolcadik alkalommal kerül sor a Pázmány Péter Katolikus Egyetem JÁK Versenyjog Kutatóközpontja szervezésében a megtévesztő reklámok és egyéb tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok aktuális kérdéseit bemutató angol nyelvű konferenciára.

Az ezúttal az online térben megrendezésre kerülő eseményt Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke nyitja meg. A GVH gyakorlatáról Bak László elnökhelyettes fog beszámolni. A workshop első felében az EU Bizottság képviselője ismerteti az aktuális jogszabályi és policy fejleményeket, majd a meghívott versenyhatóságok (Olaszország, Lengyelország, Dánia, Hollandia), illetve az Önszabályozó Reklám Testület foglalják össze gyakorlati tapasztalataikat. A második panelban a jogalkalmazók közötti európai együttműködésről, illetve a reklámozó vállalkozásokat közvetlenül érintő bírságokról és egyéb szankciókról lesz szó.

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. (suri.noemi@jak.ppke.hu). További információ található az ucp.versenyjog.com frissülő honlapján.

Sajtóközlemény