Módosítások a Gyftv-ben!

„17.§ (6) – Tilos közzétenni
d) gyermekkorúaknak szóló reklámot, ideértve a gyermekeknek szóló műsorban, kiadványban közzétett reklámot,”

Az OGYÉI szeptember 20-i dátummal tette közzé a 2006. évi XCVIII. törvény 2021. június 29. napjától hatályos, a módosításairól szóló összefoglalóját, mely többek között foglalkozik a 17§. paragrafus változásával is, mely a törvény hatálya alá tartozó gyermekkorúaknak szóló reklámok elhelyezésének korlátozását érinti.

Pedofília és a nemi identitás kérdésének aggasztó összemosása – az ÖRT egyetért az MRSZ-szel

A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) véleménye szerint a homoszexualitás és nemváltás tömegmédiában és reklámokban való megjelenítését ilyen mértékben és módon nem indokolt törvényileg szabályozni.
Az MRSZ ugyanakkor aggasztónak véli a bűncselekménynek számító pedofília és az alapvető emberi jognak számító szexuális orientáció összekapcsolását a reklám és média törvények módosító szövegtervezetében. Mivel a nem heteroszexuális nemi identitású, törvényes módon élő emberek is azonos jogokkal rendelkeznek alkotmányos alapjogból fakadóan, mint bárki más, így ezen témák, személyek megjelenítésének ilyen módú korlátozása a reklámokban, a szexuális kisebbségek kirekesztése a tömegmédia műsoraiból azt a felelősségteljes és sokszínű emberábrázolást akadályozza, amely lehetővé teszi a tolerancia és elfogadás értékei mentén a világ és a benne élő emberek változatosságának bemutatását és a pozitív kulturális változásokhoz hozzájárulva a negatív sztereotípiák megszüntetését.

A teljes sajtónyilatkozat itt érhető el.

Megkezdődött a Magyar Reklámetikai Kódex frissítése

Hat év után elérkezett az idő a Magyar Reklámetikai Kódex frissítésének. A hagyományoknak megfelelően most is az MRSZ és az ÖRT csapata alkotja a kodifikációs munkabizottságot, a Kódex elfogadására pedig széleskörű egyeztetés után kerülhet sor. Tovább>>

Spanyol elnöknő az EASA élén

Spanyol elnöknő az EASA élén Spanyol elnöknő az EASA élén 1

 

Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Spanyol elnöknőt választottak, Charo Fernando Magarzo személyében, Fazekas Ildikó pedig továbbra is az igazgatótanács tagja maradt. >>

Kódex frissítés – Számít a véleményed!

Hat év után itt az idő, hogy aktualizáljuk a Magyar Reklámetikai Kódexet. A munka első szakaszában a megújuló kódex tartalmához kérjük a javaslatokat, és számítunk a te véleményedre is, amelyet január 31-ig várunk. A javaslatok összegzése után az új Kódex elfogadását széleskörű szakmai egyeztetés előzi majd meg.

Magyar Reklámetikai Kódex

Támogatói megjelenések – új útmutató

A támogató spotok jövőbeni készítéséhez, a tartalmi kérdések eldöntéséhez segítséget nyújtó útmutatót készítettünk. Az új útmutató az első féléves, az NMHH-val kötött társzabályozási szerződés keretében végzett monitoring vizsgálatunk eredményének feldolgozása alapján készült.

Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban

Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban 1

Az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében tett vállaláshoz a márciusi indítása után újabb huszonkét tagvállalat csatlakozott. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz. >>

Új csatlakozók a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban

Nemzetközi konferencia a megtévesztő reklámokról

Nemzetközi konferencia a megtévesztő reklámokról2020. november 6-án, immár nyolcadik alkalommal kerül sor a Pázmány Péter Katolikus Egyetem JÁK Versenyjog Kutatóközpontja szervezésében a megtévesztő reklámok és egyéb tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok aktuális kérdéseit bemutató angol nyelvű konferenciára.

Az ezúttal az online térben megrendezésre kerülő eseményt Rigó Csaba Balázs, a Gazdasági Versenyhivatal elnöke nyitja meg. A GVH gyakorlatáról Bak László elnökhelyettes fog beszámolni. A workshop első felében az EU Bizottság képviselője ismerteti az aktuális jogszabályi és policy fejleményeket, majd a meghívott versenyhatóságok (Olaszország, Lengyelország, Dánia, Hollandia), illetve az Önszabályozó Reklám Testület foglalják össze gyakorlati tapasztalataikat. A második panelban a jogalkalmazók közötti európai együttműködésről, illetve a reklámozó vállalkozásokat közvetlenül érintő bírságokról és egyéb szankciókról lesz szó.

A rendezvény ingyenes, de regisztrációhoz kötött. (suri.noemi@jak.ppke.hu). További információ található az ucp.versenyjog.com frissülő honlapján.

Sajtóközlemény

Reklám Önszabályozásért Nagydíj Koltay Andrásnak

2020. október 2Az Önszabályozó Reklám Testület által alapított díjat első alkalommal Megyer Örs, az ÖRT húsz éven át volt elnöke kapta. Ebben az évben Koltay András vehette át a Reklám Önszabályozásért nagydíjat, a reklám társszabályozás hazai bevezetésében szerzett érdemeiért. >>