Történelmi pillanat az önszabályozás rendszerében a Google csatlakozása az EASA-hoz, az európai országok önszabályozó és a reklám szakma szervezeteit tömörítő Európai Önszabályozó Szervezethez. A Google az első cég, amely nem szakmai szervezeten keresztül, hanem közvetlen tagság révén válik a felelős reklámozásért dolgozó EASA részévé. >>
Kategória: Hírek
Vendégségben a Márkamonitornál
dr Fazekas Ildikóval beszélgetett Szakács László az ÖRT tevékenységéről és a reklám önszabályozás aktuális témáiról.
A Jazzy Rádióban elhangzott beszélgetést itt hallgathatjátok meg.
GVH workshop a gyermekeknek szól reklámokról
Bár nem új a jogszabály, amely szerint tilos a gyermek vásárlásra való közvetlen felszólítása, de a Gazdasági Versenyhivatal közelmúltban kiszabott bírságai ráirányították a figyelmet erre a kérdésre. Dr. Zenisek Andrea és dr. Szoboszlai Izabella, a hatóság vezető munkatársai osztották meg a vizsgálatok és a bírságok szempontrendszereit az ÖRT által szervezett online workshopon.>>
Új módszerrel monitoringozott az ÖRT
A gyerekeknek szóló digitális reklámok kérdése az ÖRT fókuszában van, és ennek vizsgálatára új vizsgálati módszert vezettek be. Munkatársunk avatar profillal (13 éves) jelent meg a digitális térben, és rögzítette az így megjelenő reklámokat. A vizsgálat reklámetikai szempontból megnyugtató eredménnyel zárult. >>
Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját
Dr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el. >>
Új tag az ÖRT-ben
Köszöntjük új tagjainkat a CooperVision Kft-t és a Publicity-Aim Kft-t, akik 2020 augusztusától az ÖRT tagjai!
Új tag az ÖRT-ben
Köszöntjük új tagjainkat a Logiscool Kft-t, a Positive by Hinora Group Kft-t, a Star Network MCN Kft-t és a Webshop Logisztika Kft-t, akik 2020 júliusától az ÖRT tagjai!
Gyermekszereplők a digitális reklámokban
A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként.
Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről adott ki ajánlást az ÖRT a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.
Új tag az ÖRT-ben
Köszöntjük új tagjainkat a Red Bull Hungária Kft-t és a Sunny Studio Film-Art Kft-t, akik 2020 júniusától az ÖRT tagjai!