Csatlakozik a Google az Európai Önszabályozó Szervezethez

2020. októberTörténelmi pillanat az önszabályozás rendszerében a Google csatlakozása az EASA-hoz, az európai országok önszabályozó és a reklám szakma szervezeteit tömörítő Európai Önszabályozó Szervezethez. A Google az első cég, amely nem szakmai szervezeten keresztül, hanem közvetlen tagság révén válik a felelős reklámozásért dolgozó EASA részévé. >>

Vendégségben a Márkamonitornál

Vendégségbena Márkamonitornál

dr Fazekas Ildikóval beszélgetett Szakács László az ÖRT tevékenységéről és a reklám önszabályozás aktuális témáiról.
A Jazzy Rádióban elhangzott beszélgetést itt hallgathatjátok meg.

GVH workshop a gyermekeknek szól reklámokról

GVH workshop a gyermekeknek szól reklámokrólBár nem új a jogszabály, amely szerint tilos a gyermek vásárlásra való közvetlen felszólítása, de a Gazdasági Versenyhivatal közelmúltban kiszabott bírságai ráirányították a figyelmet erre a kérdésre. Dr. Zenisek Andrea és dr. Szoboszlai Izabella, a hatóság vezető munkatársai osztották meg a vizsgálatok és a bírságok szempontrendszereit az ÖRT által szervezett online workshopon.>>

Új módszerrel monitoringozott az ÖRT

A gyerekeknek szóló digitális reklámok kérdése az ÖRT fókuszában van, és ennek vizsgálatára új vizsgálati módszert vezettek be. Munkatársunk avatar profillal (13 éves) jelent meg a digitális térben, és rögzítette az így megjelenő reklámokat. A vizsgálat reklámetikai szempontból megnyugtató eredménnyel zárult. >>

Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját

Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalójátDr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el. >>

Új tag az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat a CooperVision Kft-t és a Publicity-Aim Kft-t, akik 2020 augusztusától az ÖRT tagjai!

Új tag az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat a Logiscool Kft-t, a Positive by Hinora Group Kft-t, a Star Network MCN Kft-t és a Webshop Logisztika Kft-t, akik 2020 júliusától az ÖRT tagjai!

Gyermekszereplők a digitális reklámokban

A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként.

Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről adott ki ajánlást az ÖRT a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.

Új tag az ÖRT-ben

Köszöntjük új tagjainkat a Red Bull Hungária Kft-t és a Sunny Studio Film-Art Kft-t, akik 2020 júniusától az ÖRT tagjai!