Köszöntjük új tagjainkat a Magyar Posta Zrt-t és a Swiss Laboratory Kft-t, akik 2020 májusától az ÖRT tagjai!
Kategória: Hírek
A Szerencsejáték Zrt. új szintre emelte stratégiai együttműködését az Önszabályozó Reklám Testülettel
Együttműködési megállapodást írt alá a Szerencsejáték Zrt. és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), amelyben megerősítette az elmúlt tízéves kooperációt, egyben magasabb szintre emelte és kibővítette az etikus és felelős marketingtevékenység területen végzett együttműködést. A nemzeti lottótársaság a jelenlegi hazai jogi és reklámetikai szabályoknál szigorúbb saját kódexszel rendelkezik, és betartásának ellenőrzését független szervezetre, az ÖRT-re bízta a kibővített tartamú együttműködés keretében.
Reklámok az egészségügyi veszélyhelyzet idején – ÖRT ajánlás
Kedves Tagjaink,
A koronavírusnak köszönhetően kialakult egészségügyi veszélyhelyzet mindannyiunk számára egy eddig nem tapasztalt helyzet. Magunk és a környezetünk védelmében nagyon fontos, hogy megfelelő, követendő példát mutassunk a társadalom számára a reklámokon keresztül is. A legfontosabb szempontok figyelembe vételével az ÖRT az alábbi pontokban fogalmazza meg a járványügyi veszélyhelyzetre vonatkozó etikai iránymutatásait a reklámozók, reklámkészítők, valamint a reklámközvetítők számára.
- A járványügyi veszélyhelyzetre tekintettel minden reklámozónak felelősen kell eljárnia és szem előtt tartania, hogy a fogyasztók félelmének, szorongásának kihasználása – akár figyelemfelkeltés céljából – nem lehet etikus.
- Egyetlen reklám sem használhatja ki a fogyasztó félelmét azáltal, hogy megtéveszti őket a reklámozott termék használhatóságával, tulajdonságával kapcsolatban. Különösen igaz ez olyan termékekre, amelyekről a fogyasztó alappal vagy alaptalanul azt vélheti, hogy támogatják az egészségét, immunrendszerét. Ilyenek elsősorban az élelmiszerek, étrend-kiegészítők, orvostechnikai eszközök, védőfelszerelések.
- Kerülendő a járvánnyal, kórral, vírusokkal, azok hatásaival, ellenhatásaival történő kommunikációs elemek használata még abszurd, vicces formában is.
- Ugyancsak nem etikus a felelőtlen magatartás – indokolatlan testi kontaktus és szükségtelen tömegjelenetek – bemutatása. Minden reklámban a távolságtartó érintkezés, a “maradj otthon” viselkedés támogatása lehet csak elfogadható.
- A gúnyos, a kialakult járványügyi helyzetet elbagatellizáló, felelőtlen magatartást támogató elemek nem elfogadhatók.
- Az indokolatlan, túlzó félelemkeltés, pánik, a tényleges veszélyek eltúlzott bemutatása ugyancsak etikátlan lehet, különösen az idős vagy egyébként kiszolgáltatott fogyasztókat célzó reklámozás során.
- Törekedni kell arra, hogy a reklámok fogyasztói üzenete legyen összhangban a rendkívüli törvényi intézkedések vonatkozó rendelkezéseivel, elkerülve ezáltal a fogyasztó elbizonytalanítását, megtévesztését.
- A fenti ajánlások figyelembe vétele a már említett, fogyasztók számára is rendkívül érzékeny, és sokunk számára eddig nem tapasztalt élethelyzet mellett a térben beszűkült tevékenységek által is generált magasabb médiafogyasztás miatt is indokolt.
Az ÖRT csapata teljes kapacitással és minden lehetséges csatornán elérhető, így rendkívüli helyzet ismeretében a készülő reklámok véleménykérésekre igyekszünk gyorsan reagálni.
Vigyázzunk magunkra és a környezetünkre!
ÖRT Csapata
Új tag az ÖRT-ben
Köszöntjük új tagunkat a Hell Energy Magyarország Kft-ét és az MVM Magyar Villamos Művek Zrt-ét, akik 2020 áprilisától az ÖRT tagja!
Vállalást tett az ipar a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban
A Kódexen túlmutató vállalást tett az ÖRT égisze alatt mintegy harminc tagvállalat és két szakmai szervezet az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz.
Új tag az ÖRT-ben
Köszöntjük új tagunkat az Auchan Magyarország Kft-ét, aki 2020 márciusától az ÖRT tagja!
Elle Podcast: a nemek ábrázolása
Összefér-e a meztelenség dicsérete a művészetben és irtása a reklámban: Nagy-Britanniában tilos a női mivoltot és a klasszikus női szerepeket öncélúan hangsúlyozó reklám, beleértve a pucérságot is (de a férfi sztereotípiákra is ez vonatkozik).
Az Elle Podcast sorozat januári részében, a Madame Bovariné másik élete hangjáték szerkesztőjével, Szederkényi Olgával beszélgettünk a témáról.
Búcsúzunk dr. Takács Ildikótól
Mély megrendüléssel tájékoztatjuk Tagjainkat, hogy dr. Takács Ildikó, az Önszabályozó Reklám Testület alapítója, a Reklám Világszövetség (IAA) Magyarországi Tagozatának örökös tiszteletbeli elnöke, valamint a hazai és nemzetközi reklámszakma emblematikus alakja 2020 január 17-én elhunyt.
Halála pótolhatatlan veszteséget jelent az egész iparág számára.
Új tag az ÖRT-ben
Köszöntjük új tagjainkat a CBA Kft-ét és a Herbapharma Kft-ét, akik 2020 januárjától az ÖRT tagjai!