GVH-ÖRT workshop a 2024. évi hatósági eljárások tanulságairól

GVH-ÖRT workshop a 2024.évi hatósági eljárások tanulságairól 2

A 2024-es versenyhatósági eljárások vizsgálati tapasztalatairól tartott workshopot tagjai számára az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) együttműködésben a Gazdasági Versenyhivatallal (GVH). Az online esemény megnyitóján Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója a reklámkészítők, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét és együttműködését emelte ki. A workshop keretében dr. Basa Andrea a GVH Fogyasztóvédelmi Irodájának vezetője tartott előadást, majd egy kötetlen beszélgetés keretében válaszolt a résztvevők kérdéseire.  Sajtóanyag

Új, innovatív technológia az etikus reklámozás szolgálatában – AI narráció készült a Magyar Reklámetikai Kódexhez

Új, innovatív technológia az etikus reklámozás szolgálatában – AI narráció készült a Magyar Reklámetikai KódexhezAz Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) szintet lépett az etikus reklámozást megcélzó edukációban és a DOUPLA Reklámügynökség közreműködésével elkészítették a reklámetikai kódex audio narrációját mesterséges intelligenciával. Azáltal, hogy a Magyar Reklámetikai Kódex szövegét AI technológia alkalmazásával tették hallgathatóvá, ennek köszönhetően a dokumentum megismerése és alkalmazása egyszerűbbé és használhatóbbá válik a mindennapi gyakorlat során. >>

Átadták az idei Green Pledge védjegyeket

Átadták az idei Green Pledge védjegyeket 1Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és a MAKSZ által életre hívott Green Pledge pályázat védjegyei. A reklámszakma környezettudatosságát hangsúlyozó kezdeményezés idei díjazottjai: az Alfa Vienna, az Artificial Group, a Henkel, a K&H, a Kia, a Mastercard, a Mediator, a Neo Interactive, a reNEW Technologies, a SPAR, az Uniomedia, a Well PR és a Yettel. Az elismeréseket szeptember 19-én, a MÜPA-ban megrendezésre került Marketing Summiton vehették át a díjazott cégek képviselői. >>

Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület

Fókuszban a megelőzés vagy az előzetes megfelelés! Megerősítette együttműködését a GVH és az Önszabályozó Reklám Testület 1A tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok elkerülése, az előzetes megfelelés eszközrendszerének minél szélesebb körben történő megismerése és alkalmazása érdekében írt alá együttműködési megállapodást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). A két szervezet vezetői egyetértettek abban, hogy a jogkövetésre törekvő vállalkozások aktív támogatása, edukálása kulcsfontosságú a jogsértések megelőzésében. Tovább>>

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban!

Jelentős magyar szerepvállalás a nemzetközi reklám önszabályozásban!Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Ír elnöknőt választottak, Orla Towney az ír reklámönszabályozó szervezet vezetőjének (ASAI) személyében. Gerendi Zsolt ÖRT főtitkár – Tamara Daltroff EACA ügyvezető mellett – alelnöki pozíciót lát el a következő két évben. Fazekas Ildikó, az ÖRT igazgatója pedig az Önszabályozó Szervezetek Nemzetközi Szövetsége (ICAS) igazgatótanácsának tagja. Tovább>>

Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek

Idén is gazdára várnak a Green Pledge védjegyek

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által tavaly életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez eddig közel negyven nagyvállalat csatlakozott, akik közül heten – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – a környezettudatos reklámozás területén végzett színvonalas munkájuk elismeréseként vehették át az első Green Pledge védjegyeket. A tavalyi díjazottak a kezdeményezés igazi nagykövetei, ugyanakkor a Green Pledge idén is várja a pályázatokat, melyekről elismert szakmai zsűri dönt. >>

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban?

Mit és hogyan vizsgál a Fogyasztóvédelem a reklámozási gyakorlatban? 2Rekord létszámú érdeklődés mellett rendezte az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) az első közös workshopját az Igazságügyi Minisztérium (IM) szakembereivel a fogyasztóvédelmi hatóság reklámozási gyakorlatot érintő tevékenységével kapcsolatban. A kiemelt vizsgálati témák mellett a korábbi ellenőrzési eredmények és azok tapasztalatai is bemutatásra kerültek a közel száz, az ÖRT tagságát képviselő szakember számára.  >>

Átadták az első Green Pledge védjegyeket

A Green Pledge program keretében átadták az sikeres pályázóknak a Green Pledge díjakat, amelyet hét vállalat – a Dentsu, a Henkel, az E.ON, a Velux, a Mastercard, a K&H Bank és a Well PR – tíz, a környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontok reklámozási gyakorlatban történő alkalmazását bemutató pályázata érdemelt ki. Tovább>>

Átadták az első Green Pledge védjegyeket

AI és reklám – DIMSZ-ÖRT workshop

Milyen hatása lesz a mesterséges intelligenciának a reklámozási gyakorlatra?
AI és reklám - DIMSZ-ÖRT workshopA mesterséges intelligencia és a reklámozás közös kapcsolódási pontjainak bemutatására szervezett workshopot a DIMSZ Adatvezérelt Marketing Szövetség, valamint az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT). Hogyan képzeljük el a jövő reklámozási gyakorlatát a közzétételi és az alkotási szakaszokban? Melyek azok a területek, ahol már megjelent vagy hamarosan megjelenik az AI? Lehet-e a mesterséges intelligencia etikus, lehet-e etikusságra tanítani? Milyen szerepe kell, hogy legyen a szabályozásnak és az önszabályozásnak ezen a területen?
Ezekre a kérdésekre adtak választ a meghívott szakemberek, akik komoly gyakorlati múlttal rendelkeznek akár az AI alkalmazási, de akár szabályozási területén is. Tovább>>