Megújul a Magyar Reklámetikai Kódex

Az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) és a Magyar Reklámszövetség (MRSZ) kodifikációs bizottsága az elmúlt két évben széleskörű szakmai egyeztetés keretében, mintegy 24 szervezet javaslatainak összehangolásával több mint 30 ülés alkalmával aktualizálta a Magyar Reklámetikai Kódexet. Sok más jelentős változás mellett a modernizált normagyűjteményben kiemelt figyelmet kapott az adatvédelem; a gyermek és fiatalkorúaknak szóló reklámozásnak vagy a szerepeltetésükkel készült reklámoknak két külön fejezetet is szentel a kódex; a környezetvédelemmel és fenntarthatósággal kapcsolatos reklámokról szóló rész pedig közel háromszorosára bővült. A frissített – a mai szabályozást kiegészítő, és a gazdasági, kulturális, társadalmi környezethez illeszkedő – normagyűjteményt április 4-én 24 szervezet vezetője írta alá ünnepélyes keretek között. Tovább>>

Új Magyar Reklámetikai Kódex

Megújul a Reklámetikai Kódex 1

Kódex aláírók

Megújul a Reklámetikai Kódex 2

ÖRT és MRSZ

Megújul a Reklámetikai Kódex

Már 36 vállalat csatlakozott a Green Pledge vállaláshoz

Ünnepélyes keretek között tett vállalást a marketing- és reklámipar 36 meghatározó szereplője a környezetvédelem és a fenntarthatóság jobb érvényesítése érdekében azáltal, hogy csatlakoztak az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) által életre hívott Green Pledge kezdeményezéshez. >>

Bizalom az ÖRT vezetésének

Az ÖRT 2022. évi Közgyűlése megerősítette a szervezet vezetését, így a következő három évben ismét Molnár Kálmán, az Unilever Jogi- és Vállalati Kapcsolati Igazgatója lesz az ÖRT elnöke, Mező László (Medicom) és Galavics András (MTVA) pedig az alelnökök. Fazekas Ildikó igazgatóként a stratégiai feladatokra koncentrál, Gerendi Zsolt pedig főtitkárként a szervezet operatív vezetését látja el. Tovább>>

Green Pledge projekt

Green Pledge projekt

Vállalást tett a reklámipar a környezetvédelem és fenntarthatóság reklámokban és a reklámkészítés során történő jobb érvényesítése érdekében.
A Green Pledge vállalás életre hívói – Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) – elkötelezettek az iránt, hogy a reklámkészítés folyamata során kiemelt figyelmet fordítsanak a környezetvédelemre, a környezet megfelelő ábrázolására, magatartási formákra és a green-washing (megtévesztő zöld állítások) elkerülésére, hogy hozzájárulnak a pozitív környezetvédelemmel, fenntarthatósággal kapcsolatos társadalmi szemléletváltozáshoz. Tovább>>

Együttműködési megállapodást kötött a MÉKISZ az ÖRT-tel

Együttműködési megállapodást írt alá a Magyarországi Étrend-kiegészítő Gyártók és Forgalmazók Egyesülete (MÉKISZ) az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), amelyben magasabb szintre emelte az elmúlt években operatív szinten zajló kooperációját, egyben megerősítette az etikus és felelős reklámtevékenység területén végzendő együttműködést. A megállapodás legfontosabb elemeként a saját etikai kódexszel rendelkező szakmai szervezet jövőben az étrend-kiegészítő reklámok tartalmával kapcsolatos etikai eljárásokat az ÖRT-re, mint független szervezetre bízza. >>

GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-ról

GVH-ÖRT workshop az új UCP Notice-rólAz Európai Bizottság decemberben tette közzé a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokról szóló irányelvhez készült útmutatóját (UCP Notice). Frissített útmutató magyar hatóság általi értelmezésének, vizsgálati szempontjainak megismerése érdekében tartott ÖRT workshopon a GVH elnöke Rigó Csaba Balázs az ipar, a fogyasztók és a szabályozók közös felelősségét hangsúlyozta. Dr. Zenisek Andrea a GVH fogyasztói iroda vezetője a változásokról, valamint a 2022. május 28-tól hatályba lépő, a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény (Fttv.) új elemeiről tartott előadást tartott ÖRT tagságát és az MMSZ Zöld tagozatát képviselő szakemberek számára. Tovább>>

A foci EB reklámszabályai

Csak óvatosan a Foci EB-vel kapcsolatos reklámokkal! AZ UEFA jogtulajdonosként nemcsak a mérkőzésekre, hanem a kereskedelmi jogokra is figyel.
Lassan hagyománnyá válik, hogy egy-egy nemzetközi sportverseny előtt az ÖRT közzéteszi az adott verseny kereskedelmi jogaira vonatkozó előírásokat, ezzel is segítve a reklámozókat a jogszerű, az adott versennyel kapcsolatos szabályok betartásában. Tovább>>

Megkezdődött a Magyar Reklámetikai Kódex frissítése

Hat év után elérkezett az idő a Magyar Reklámetikai Kódex frissítésének. A hagyományoknak megfelelően most is az MRSZ és az ÖRT csapata alkotja a kodifikációs munkabizottságot, a Kódex elfogadására pedig széleskörű egyeztetés után kerülhet sor. Tovább>>

Spanyol elnöknő az EASA élén

Spanyol elnöknő az EASA élén Spanyol elnöknő az EASA élén 1

 

Új elnökséget választott az Önszabályozó Szervezetek Európai Szövetsége (EASA). Spanyol elnöknőt választottak, Charo Fernando Magarzo személyében, Fazekas Ildikó pedig továbbra is az igazgatótanács tagja maradt. >>