Az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében tett vállaláshoz a márciusi indítása után újabb huszonkét tagvállalat csatlakozott. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz. >>
Kategória: Sajtóközlemények
Reklám Önszabályozásért Nagydíj Koltay Andrásnak
Az Önszabályozó Reklám Testület által alapított díjat első alkalommal Megyer Örs, az ÖRT húsz éven át volt elnöke kapta. Ebben az évben Koltay András vehette át a Reklám Önszabályozásért nagydíjat, a reklám társszabályozás hazai bevezetésében szerzett érdemeiért. >>
Csatlakozik a Google az Európai Önszabályozó Szervezethez
Csatlakozik a Google az Európai Önszabályozó Szervezethez
Történelmi pillanat az önszabályozás rendszerében a Google csatlakozása az EASA-hoz, az európai országok önszabályozó és a reklám szakma szervezeteit tömörítő Európai Önszabályozó Szervezethez. A Google az első cég, amely nem szakmai szervezeten keresztül, hanem közvetlen tagság révén válik a felelős reklámozásért dolgozó EASA részévé. >>
2020. szeptember
GVH workshop a gyermekeknek szóló reklámokról
Bár nem új a jogszabály, amely szerint tilos a gyermek vásárlásra való közvetlen felszólítása, de a Gazdasági Versenyhivatal közelmúltban kiszabott bírságai ráirányították a figyelmet erre a kérdésre. Dr. Zenisek Andrea és dr. Szoboszlai Izabella, a hatóság vezető munkatársai osztották meg a vizsgálatok és a bírságok szempontrendszereit az ÖRT által szervezett online workshopon.
Új módszerrel monitoringozott az ÖRT
A gyerekeknek szóló digitális reklámok kérdése az ÖRT fókuszában van, és ennek vizsgálatára új vizsgálati módszert vezettek be. Munkatársuk avatar profillal (13 éves) jelent meg a digitális térben, és rögzítette az így megjelenő reklámokat. A vizsgálat reklámetikai szempontból megnyugtató eredménnyel zárult.
Dr. Takács Ildikóról nevezték el az ÖRT tárgyalóját
Dr. Takács Ildikó az egyik legelhivatottabb kezdeményezője volt a hazai önszabályozás megteremtésének, és haláláig a választmány tagjaként segítette az ÖRT munkáját. Emléke előtt tiszteleg az Önszabályozó Reklám Testület tagsága azzal, hogy a fontos döntések helyszínéül szolgáló tárgyalót róla nevezik el.
2020. augusztus
A Star Network mostantól az Önszabályzó Reklám Testület tagja
A Star Network Influencer Ügynökség csatlakozott az Önszabályzó Reklám Testület tagjai közé azzal a céllal, hogy a hazai influencer marketing piac működését és fejlődését elősegítse a szervezettel való közös együttműködéssel.
2020. június
Gyermekszereplők_a_digitális_reklámokban
A digitális világban már nem csak felhasználóként, de aktív szereplőként is jelen vannak a gyermekek – gyakran a reklámokban is, influencerként és influencer gyermekeként. Mire ügyeljenek a megbízók, hogy jogszerűen, etikusan, a gyermekek emberi méltóságát és digitális lábnyomát is figyelembe véve járjanak el? Erről ad ki ajánlást az ÖRT a Hintalovon Alapítvánnyal együttműködve.
2020. május
Együttműködési megállapodást írt alá a Szerencsejáték Zrt. és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), amelyben megerősítette az elmúlt tízéves kooperációt, egyben magasabb szintre emelte és kibővítette az etikus és felelős marketingtevékenység területen végzett együttműködést. A nemzeti lottótársaság a jelenlegi hazai jogi és reklámetikai szabályoknál szigorúbb saját kódexszel rendelkezik, és betartásának ellenőrzését független szervezetre, az ÖRT-re bízta a kibővített tartamú együttműködés keretében.
2020. március
Vállalást tett az ipar – sokoldalú emberábrázolás a reklámokban terv
A Kódexen túlmutató vállalást tett az ÖRT égisze alatt mintegy harminc tagvállalat és két szakmai szervezet az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz.
2020. február
IGEN! – a reklám önszabályozás és a CSR kapcsolatára
A társadalmi felelősségvállalás területével kapcsolatos szakmai gondolkodásból gyakran kimarad az etikus marketing és etikus reklám iránti elkötelezettség kérdése. Valóban lehet társadalmilag felelősnek nevezni, ha a reklámja nem etikus? Miben más és több, ha nem csak saját berkein belül teszi meg a vállalást, de az önszabályozási rendszer része is? Ezt a témát járja körül a Reklám Önszabályozók Világszervezetének (ICAS)állásfoglalása.
Társadalmi kérdések a márkaépítésben
Összeér, ami összetartozik – egy cég társadalmi kérdésekről alkotott véleménye ma már a márkaépítése során is megjelenik. A „brand purpose” vagy „doing good” kampányok révén így kapcsolódnak össze a társadalmi ügyek reklámetikai kérdései és a marketing. E téma legjobb feldolgozásáért OTDK különdíjat ajánlott fel az ÖRT a marketing hallgatók számára.