A reklám önszabályozásának egyik kiemelt területe az alkoholtermékek felelős kommunikációja. Bár a túlzott alkoholfogyasztás összetett, sokrétű társadalmi probléma, ennek megoldásához, illetve elkerüléséhez a reklámipar a maga területén – a felelős kommunikációval – kíván hozzájárulni.
Az EU Alkohol és Egészség Fóruma a téma komplexitásának megfelelően vizsgálja a kérdést. A Fórum keretében az ipar szereplői számos vállalást tettek a felelős reklámozásra.
Vállalások:
- EFRD: az európai felelősségteljes alkoholfogyasztás fóruma, melynek tagjai az európai alkoholgyártók saját kódexet dolgoztak ki, amely legutolsó módosításával már a digitális kommunikációra is kiterjed.
- Brewers of Europe: Sörgyártók Európai Szövetsége vállalásait szintén kiterjesztette a digitális kommunikációra is 2012-ben
- A reklámszakma össz-iparági felelősségét a Magyar Reklámetikai Kódex alkoholra vonatkozó szabályai foglalják össze.
Monitoring:
A vállalások betartását az önszabályozó szervezetek ellenőrzik. A monitoringokról készített beszámolók letölthetőek innen.