A marketingkommunikációs üzentetek eljuttatása digitális eszközökön is történik, ezért nagyon fontos annak rögzítése, hogy a reklámetikai szabályok valamennyi médiumon közzétett reklámra vonatkoznak, továbbá, hogy a digitális reklámokkal a Magyar Reklámetikai Kódex önálló fejezete foglalkozik.
Mind az ICC kódexe, mind pedig a 2008-ban közzétett EASA „Digital Marketing Communications Best Practice” mérföldkő volt az önszabályozás hatáskörének újradefiniálásában.
A magyar Reklámetikai Kódex 2009-ben történt módosítása a marketingkommunikáció – így a technológia – területén történt változásokat figyelembe veszi, így annak hatálya a digitális marketingkommunikációra is kiterjed.
OBA – Online Viselkedés Alapú Reklám
A digitális kommunikáció új területe az Online Behavioual Adertising (OBA), amely az online reklámok speciális célzását teszi lehetővé. Az adatvédelmi aggályokra az iparnak felelős választ kell adnia. Önszabályozás keretében a kérdés kezelésére széleskörű, összehangolt megoldás született 2011 áprilisában az IAB és az EASA koordinálásával. Az EASA az ipar legszélesebb körével együttműködve ajánlást fogalmazott meg (Best Practice Recommendation) az ilyen típusú reklámok alkalmazásáról.
Az egyeztetések során olyan jelzést (ikont) fogadott el az ipar, amely egy Európa-szerte használt honlaphoz vezet, és teljes információt ill. átláthatóságot biztosít a fogyasztók számára, aminek birtokában dönthetnek a reklámok fogadásáról.
A magyar reklámipar is készen áll a viselkedésalapú alapú reklámokkal kapcsolatos panaszok kezelésére, ennek érdekében az ÖRT kibővítette hatáskörét. Az IAB-vel történt megállapodás alapján (ld. Sajtóanyag 2013. október 14.) a panaszok esetén az ÖRT jár el.
Több információt szeretne tudni az online viselkedésalapú reklámozás szabályozásáról? Ide kattintva kérdezz-felelet segítségével egyszerűen megteheti.